Kaip kontroliuojate veislynų darbą?
Nusipirkau šuniuką iš veislyno. Praėjus kuriam laikui paaiškėjo, kad jis nesocialus, baikštus, turi kitų trūkumų. Šuo nepatenkino mano lūkesčių. Panašių atsiliepimų girdėjau ir iš kitų žmonių, įsigijusių šunis tame veislyne. Kaip LKD užtikrina tinkamą veislynų darbą ir kaip kontroliuoja veisėjus?
Jei pirkdami šuniuką kartu su veisėju aptarėte ir pasirašėte šuns perdavimo sutartį (LKD rekomenduoja pasirašyti tokias sutartis), turite teisę raštu apskųsti netinkamą veislyno darbą. Veisėjo ir šuns pirkėjo pasirašomoje sutartyje numatomos šuns perdavimo naujajam šeimininkui sąlygos bei veisėjo atsakomybė. Jei pasirašant sutartį pirkėjui atrodo, kad sutartyje išvardytų sąlygų nepakanka, jis gali su veisėju aptarti papildomas sąlygas ir jas įtraukti į sutartį.
Šunų veislyno darbo trūkumai svarstomi tuomet, kai gaunamas oficialus šuns pirkėjo skundas. Skundą galima pateikti regiono šunų mylėtojų klubui, kuriam priklausote, arba tiesiogiai Lietuvos kinologų draugijai.
LKD retai sulaukia šuniukų pirkėjų skundų. Pirkėjo nepasitenkinimas įsigytu šunimi dažniau aptarinėjamas anonimiškai, šunų mylėtojų forumuose, virtualioje erdvėje.
Nesikreipus oficialiai ir kai nėra pasirašyta šuns perdavimo sutartis, nėra pagrindo tikrinti šunų veislyno darbą, juo labiau imtis kokių nors sankcijų – tai numato LKD Šunų veisimo nuostatų 11.12 punktas.
LKD Šunų veisimo nuostatai: https://archyvas.kinologija.lt/?page_id=640&lan=ltu/